Hari ni interview dengan BDO, the fifth largest accounting firm in the world untuk program MICPA Student Scholarship Program. Sangat cuak sebenarnya,tapi I could handle it very well dan semangat nak kerja+intern semakin tinggi.
Aku pilih SSP ni sebab secured job je. I dont want to think about going here and there to find jobs after completing my degree. Lagipun, offer dah cukup baik kan, internship+kerja tetap lepas degree + scholarship to do professional qualification. Memang terbaik la kan. The company shortlisted the candidates and end up by calling 30 candidates and they said that they want to offer the scholarship as well as the job to 15 students. Jadi, peluang untuk aku dapat adalah 50%. I just want to pray hard to Allah so that Allah show me the good way,the best path towards Him. Kalau ditakdirkan aku dapat BDO, Alhamdulillah, but if not, I wont be sad because there are another 8 companies to go and today was just my first interview for this scholarship. Aku tak layak nak demand pun sebenarnya dan result aku hanyalah cukup-cukup makan je.=.=
Next week ada satu lagi interview with Deloitte at Damansara, Deloitte pun femes jugak,tapi masalahnya company tu kat Damansara, susah nak dapat public tranport. Walau apa pun, aku cuma mahu berusaha yang terbaik so that at the end of the day, I CAN CHOOSE from a few choices bukannya terpaksa menerima dengan satu pilihan sahaja.
Today also the first day for common test. I think I can do well today. Thanks to Allah, no paper for tomorrow, just lusa onwards sampai hari Rabu je ada. Kena usaha betul-betul ni. Dont lose my momentum, dan memang kena belajar sungguh-sungguh. Dah tak nak kecewakan mak dengan ayah dah.
Eh,still nak tulis pasal climbing. Tangan dah hampir sembuh. Minggu depan climbing lagi. Hooray. DP kat FB dah tukar from waterfall abseiling to rock climbing. Aku rasa sangat smart la DP tu.*Perasan.* The club members memang sosial and some of them do not perform prayers, but I just can hate their behaviour, and I hope they will come back to the right path someday. Cuma, yang aku nak sangat-sangat, aku kena kuatkan hati supaya tak terpengaruh dengan mereka tu. Ambik yang jernih, dan buang yang keruh.
Nota kaki 1: UiTM revised the academic schedule. Sangat tak best. Study week reduced from 9 days to 4 days. What the heck??
Aku pilih SSP ni sebab secured job je. I dont want to think about going here and there to find jobs after completing my degree. Lagipun, offer dah cukup baik kan, internship+kerja tetap lepas degree + scholarship to do professional qualification. Memang terbaik la kan. The company shortlisted the candidates and end up by calling 30 candidates and they said that they want to offer the scholarship as well as the job to 15 students. Jadi, peluang untuk aku dapat adalah 50%. I just want to pray hard to Allah so that Allah show me the good way,the best path towards Him. Kalau ditakdirkan aku dapat BDO, Alhamdulillah, but if not, I wont be sad because there are another 8 companies to go and today was just my first interview for this scholarship. Aku tak layak nak demand pun sebenarnya dan result aku hanyalah cukup-cukup makan je.=.=
Next week ada satu lagi interview with Deloitte at Damansara, Deloitte pun femes jugak,tapi masalahnya company tu kat Damansara, susah nak dapat public tranport. Walau apa pun, aku cuma mahu berusaha yang terbaik so that at the end of the day, I CAN CHOOSE from a few choices bukannya terpaksa menerima dengan satu pilihan sahaja.
Today also the first day for common test. I think I can do well today. Thanks to Allah, no paper for tomorrow, just lusa onwards sampai hari Rabu je ada. Kena usaha betul-betul ni. Dont lose my momentum, dan memang kena belajar sungguh-sungguh. Dah tak nak kecewakan mak dengan ayah dah.
Eh,still nak tulis pasal climbing. Tangan dah hampir sembuh. Minggu depan climbing lagi. Hooray. DP kat FB dah tukar from waterfall abseiling to rock climbing. Aku rasa sangat smart la DP tu.*Perasan.* The club members memang sosial and some of them do not perform prayers, but I just can hate their behaviour, and I hope they will come back to the right path someday. Cuma, yang aku nak sangat-sangat, aku kena kuatkan hati supaya tak terpengaruh dengan mereka tu. Ambik yang jernih, dan buang yang keruh.
Nota kaki 1: UiTM revised the academic schedule. Sangat tak best. Study week reduced from 9 days to 4 days. What the heck??
No comments:
Post a Comment