Tak Payah la Follow..Blog ni tak de info pun

Monday, October 22

I'm back.

Hai Blog.
Long time no see.
Saje, malas menulis.
For this 3 months, Jun- Oktober, lots of things happen.Iman jugak turun naik dan adakalanya menurun tak naik-naik.=(

I just can't summarize a lot of things. But, I'm just happy. Happy. and Happy.
I already started my internship last August and this is my third months already.
Everything is going well I guess. My colleagues at workplace are very friendly and they doesn't care much about seniority. We are freed from the birocration**(betul ke ni?).

Audit life are quite busy but in this October, aku selalu je balik awal. 5.30 pm sharp.
In previous two months, tak sah kalau tak balik malam. Everything seems alright to me. Ye lah, I love Audit and I love being busy all the time. Tak payah buat benda-benda mengarut.

I also started my MICPA class already at Sunway University. Perggggh.Culture shock sekejap.
A lot of things are extremely different with UiTM. Malas nak compare banyak-banyak and I just proud to be the students of both uni. Both unis have their own pros and contras.

Rumah sewa?
Pun OK jugak walaupun serumah dengan Sabahans. One Muslim and another one is Non Muslim.
Everything is there and I'm quite comfortable with that house although the rental hmmmmmm..mahal KOT.
Tapi, tak pelah. Pujuk diri sendiri. 2 bulan saja lg and I'll find another house.

MICPA Exam is on 13th December and this time I took Tax Module. Sangat banyak kena belajar tapi macamana ni? Aku malas. Hohohoho. Somebody please ketukkkk my head and ask me to study.

Sekarang ni dalam dilema. Dilema semester 8.
Should I stay at the hostel or not. Haishhhhhh. Nak stay kat kolej, tapi tak nak join aktiviti komander. Boleh tak??Boleh tak?

Raya Haji is coming soon but I cannot go home.=(
Extremely sad. all the tickets are sold out already dan padan muka sebab tak kisah sangat pasal tiket.=(
Ada je sedara nak balik kampung dan aku boleh je tumpang. Tapi, aku ni jenis yang malas sangat nak menyusahkan orang. Jadi,beraya lah sorang-sorang kat tengah bandar KL ni. Padan muka kau, Syafiqah Mohd Sakri!!

Rindu kat mak,ayah,adik-adik sebenarnya sampai tiba-tiba terfikir lepas contract dengan BDO habis dalam tahun 2017, nak balik kampung. Nak duduk kat rumah. Nak keje kat Kelantan. I told my housemate about this plan, and she asked me," Sanggup ke nak lepaskan semua yg ada kat sini? Masa tu Fiq mungkin ada semuanya,"Tersentak sekejap. Mungkin betul apa yang dia cakap, tapi diharapkan Allah permudahkan urusan dan sesungguhnya aku ni merancang untuk jangka masa yg agak panjang lagi. I don't know what will happen in the future.

Ok. That's all Mr. Blog. Hope to write again when I am in the mood.


No comments: